Een wervingscampagne, waarom?

Wil je een nieuw product of een nieuwe dienst bekend maken? Je profileren als aantrekkelijke werkgever? Ben je op zoek naar stemmers, vrijwilligers of nieuwe leden? Kennis van je doelgroep bepaalt het succes van je wervingscampagne. Wie wil je bereiken? Welke communicatiemiddelen worden door deze doelgroep gezien? En op welke manier ‘lezen’ zij je communicatieboodschap? Zo maak je een wervingscampagnes die je doelgroep bereikt.

Advertentiecampagne

Een advertentiecampagne is een uitstekende manier om je naamsbekendheid bij klanten en relaties te vergroten. Ook producten of diensten kun je extra in de schijnwerper zetten met een doelgerichte advertentiecampagne. Kies voor een invulling die past bij de ontvanger én de communicatiemiddelen waar je in adverteert. Zorg ervoor dat de advertentiecampagne opvalt (opvallen is niet hetzelfde als schreeuwen) en dat de inhoud de doelgroep raakt.

Verkiezingscampagne

Verhoog de betrokkenheid van je (zwevende) kiezers door een gerichte verkiezingscampagne te voeren. Kies voor een campagneconcept waarmee je de belangrijkste campagnedoelen duidelijk en overtuigend overbrengt op de kiezer. Denk na over de in te zetten communicatiemiddelen en bekijk waar deze elkaar kunnen versterken. Zo wordt de verkiezingscampagne een succes.

Online adverteren

Zoek naar de perfecte mix van on- en offline communicatiemiddelen voor je campagne. Waar is je doelgroepbereik het hoogste? Bekijk welke communicatiemiddelen het meest effectief zijn. Dat kunnen posters en flyers zijn, maar ook de inzet van online advertentiecampagnes, een landingspagina op de website, facebook account en linkbuilding kunnen interessante opties zijn.

En dan…het campagneconcept

Elke campagne start met een campagneconcept. Hiermee zet je de boodschap krachtig en eenduidig neer. Het campagneconcept geeft een duidelijke focus voor alle betrokkenen. Kies je voor posters, folders en advertenties? Of heb je via facebook, banners en een e-mailnieuwsbrief meer bereik? Welke mix je ook kiest: een goed campagneconcept kun je doorvertalen naar elk communicatiemiddel. En dat scheelt tijd en geld.

Wil je weten wat de toegevoegde waarde is van een wervingscampagne voor je organisatie? Neem gerust contact op.

isotech-vierkant_big